Zo is positief zijn een eitje!

Eind 2018 besloot ik mijn leven om te gooien. Ik wilde positiever in het leven staan en vaker voor mijzelf kiezen. Heel eerlijk, dit was niet mijn eerste poging (of tweede, of derde...). Als je in een depressie zit en/of last hebt van angsten, is het soms knap lastig om een positieve kijk te houden en goed voor jezelf te zorgen. Om het voor jou, en stiekem ook voor mijzelf, iets makkelijker te maken, zet ik een paar gewoontes op een rijtje die jou zullen helpen positief te blijven.


Des te dankbaarder je bent, des te gelukkiger je je zal voelen

Dankbaarheid is één van de mooiste gevoelens die je kunt hebben en uiten. Het zorgt namelijk voor een instant gevoel van geluk. Dus, des te dankbaarder je bent, des te gelukkiger je je zal voelen. Kijk niet alleen naar materiaal, maar juist naar alle ervaringen die je hebt opgedaan, je gezondheid, vrienden en familie. Als je de kleine dingen in het leven waardeert, dan zal je steeds meer ontdekken om dankbaar voor te zijn.


Geloof in jezelf

Als je in jezelf gelooft, dan is the sky the limit: er is niets wat jou dan nog tegenhoudt. Dit zorgt ervoor dat je sneller risico's neemt en het zijn vaak juist die risico's die je leven naar een volgend niveau helpen. Het helpt je om je dromen na te jagen en je doelen te behalen. En het wordt ook nog eens makkelijker om met obstakels om te gaan, want jij weet als geen ander dat het altijd goed komt.


Geef jezelf af en toe een schouderklopje

Je einddoel voor ogen houden is belangrijk, maar af en toe eens goed trots op jezelf zijn, is nog belangrijker. Kijk niet alleen naar de (soms ellenlange) checklist die je nog moet afwerken, maar kijk ook eens naar wat je wel al hebt gedaan. Geef jezelf tussendoor eens een schouderklopje. Door je prestaties te vieren, maken je hersenen het bekende stofje dopamine aan. En van die dopamine willen je hersenen graag zo veel en zo vaak mogelijk van genieten. Het voelt niet alleen heel fijn, maar het motiveert je ook om nog harder te werken.


Lees inspirerende boeken

Begin je dag met een inspirerend boek, het zal ervoor zorgen dat je met een hele andere kijk je dag beleeft. De positieve inhoud beïnvloed namelijk je houding. Begin je je ochtend rot, dan heb je als snel niet alleen een rot-ochtend, maar ook een rot-dag. Zo werk het andersom dus ook! Begin je dag geïnspireerd, dankbaar en positief, dan zal de rest van je dag zich daar naar vormen.


Mediteer

De hele dag verwerken je hersenen een enorme hoeveelheid aan prikkels; er is altijd wel iets om over na te denken, iets te zien, horen, ruiken of proeven. Tijdens je meditatie laat je al deze prikkels aan je voorbij gaan. Je gaat stilstaan bij het hier en nu. En oh, wat is dat heerlijk! Mediteren verminderd stress, angsten en slaapproblemen. Wat allemaal weer effect heeft op je gemoedstoestand.



Laat me weten aan welke gewoonte jij de komende tijd gaat werken!

Hi! Wat fijn dat je er bent

Werken aan je body, mind en soul zal je leven enorm veranderen. Zoals Rupi Kaur al prachtig heeft geschreven: "You do not just wake up and become the butterfly." Laat dit platform een licht schijnen op jouw weg van rups naar vlinder: getransformeerd, kwetsbaar, vrij en bovenal uniek.

Let the posts
come to you.

  • Facebook
  • Instagram

Let me know what's on your mind

Vlinderachtig Leven

KvK: 78183863

Btw-id: NL003297740B85
Contact: info@schrijfspa.nl | +31 6 426 486 28

© 2020 by SchrijfSpa